onsdag 25 mars 2009

På jobbet ser vi inte Spanien, men Alternativa y Villa Rivero

Nu tillbringar jag och David dagarna på jobbet med att lägga svensk undertext till filmen No Veo España. Se hemsidan som David har gjort www.noveoespana.se Filmen som handlar om migration har premiär i Bolivia, Sverige, Norge, Spanien och Uruguay den 8 maj. Om det finns intresse av att visa filmen i Sverige eller Norge (m. svensk undertext) i majmånad eller senare, så kontakta mig!

Jag och Nataly (chefens barnbarn på jobbet)

Intervju till tidningarna "Alternativa" & "Horisont" med arbetskooperativet ”Ñustas Chasquis Huatashan” som arbetar i tekniken makramé.

Försäljning av vår tidning "Alternativa" på Plaza Principal i Cochabamba. Tidningen handlar om miljö och ekologi.


ABC (Cochabamba) med ekonomiskt stöd av ABF (Sverige) vill starta upp ekologisk odling och försäljning av tradionellt hantverk i byn Villa Rivero, som ligger 1 timmas bilfärd utanför Cochabamba. Här besöker vi ett "samhälle" efter vårat infomöte.


Det bjöds så klart på Chi-cha, det traditionella majsölet, i stooora mängder.


Chi-chan kommer i plasthink och dricks ur kåsa gjord av kokosnöt. Det är godare än vad det ser ut, he he :)


Det serverades tonfisk blandad med sallad i en stor skål, alla åt ur samma i ren kärleks Boliviaanda! Jag som inte ätit fisk på X antal år, höll god min och åt några tuggor. I sådana här sammanhang är det en fråga om respect :)


Chi-cha krukor


Ladiesnight.

2 kommentarer:

eva sa...

Tack så mycket, det blev en bra helg! Imorgon åker jag ner till Maria i Skåne, en efterlängtad semester :)

joie sa...

hej, jag håller på med ett arbete om bolivia i skolan o undrar om du har några uppgifter om antal reproduktionstal i bolivia eller någon form av befolkningspyramid? svåra frågor antar jag men vem vet. kram