torsdag 5 mars 2009

Roadtrip

Nu är jag tillbaka i Cochabamba efter 10 dagars roadtrip i sydöstra Bolivia och norra Chile. Vi har haft det suuuuuperbra, förutom ett fickrån, ett rasistiskt påhopp och 2 korrupta gubbar på migrationsverket i La Paz som vägrade ge oss förlängt visum utan pengar under bordet.


Jag & Lina i jeepen

Sist jag skrev om vår semester var vi väntandes i Uyuni på väg på en 3 dagars tour i jeep i regionen Potosi. Väl i jeepen fick vi mycket roligt sällskap av 4 stycken unga och sympatiska läkare från Chile och Argentina. På vår resa fick vi se mycket vackra saker som jag inte ens kunde tänka mig existerade i verkligheten.

Vi besökte saltöknen ”Salar de Uyuni”


Laguner med rosa flamingos och vilda vicuñas som betade


Läkarna i blåst


Varm källa mycket tidigt på morgonen


Färgad lagun


En Säl i Stilla Havet i Antafogasta, Chile


Sköldpaddor simmade bredvid sälarna.

5 kommentarer:

Joel Alvarez sa...

Ser sjukt kul ut.. Lycka till där borta..

La lobita blanca sa...

Tack sa mycket :) jaaa vi har det bra, vill aldrig aka hem.

Malin sa...

Åh va härligt det ser ut! :D Vackert!!

carla sa...

que hermoso!

bruno sa...

me encantan las fotos de la escurcion !!, aunque no entiendo el idioma en que esta escrito el aritculo .