onsdag 3 december 2008

all we hear is radio ga-ga, radio go-go

Idag har jag, Ida och Alex fått en snabbkurs i radio. Mycket kul och givande! Detta för att i morgon kommer dom hit från P4 lokalradio Västernorrland, för att göra att reportage inför vår resa till Bolivia. Sedan på plats kommer vi att skicka pdf filer från Boliva med upptag. Av detta kommer det att göras ett minireportage i mån, under 4 mån som sänds i etern.

I morgon eftermiddag kommer även lokaltidningen hit för att göra ett reportage om vår resa.
Fram tills nu är det bara Sceniskt förberedelse år (även kallade musikalarna)http://www.hola.se/sceniskt/media.html på skolan som har exponerat sig i media, de har liksom mera fallenhet för sådant. Men nu ska vi blyga violer som går kursen Latinamerika; ekologi, miljö och solidaritet även bli bra på detta!

3 kommentarer:

eva sa...

Jag tror att det blir den mörka kissen, men vi får se :)
Allt gick bra med Pridar och jag tror faktiskt inte att han körde så fort som han brukar, med tanke på det dåliga väglaget -som också bär skulden för våran förstörda bil.
Vet du vad!? Satt i fikarummet idag och läste Aurum, smyckestidningen. I den var det en artikel från GemA:s 100års-firande.
Helt plötsligt läser jag "Noteras bör att tre unga nyblivna gemmologer från Lannavaara var där för att på måndagen ta emot sina diplom".
Det var Sandra Brauns FGA som hade skrivit artikeln.
KRAM

Anonym sa...

Vi har varit väldigt pr-iga av oss idag:P Vi får se om det ger några resultat:)

eva sa...

Ja, det känns nästan omöjligt att välja!
Men den vita ser så rädd ut och Saba behöver en tuff kompis, så det blir nog den mörka.
Slim skulle skicka nytagna bilder på dom, så vi får se hur de ser ut nu -de är ju bara lite yngre än Saba.
Jag blev verkligen överraskad att ni nämndes, men kul! I vanliga fall brukar ju alla "de där" tidningarna vara för eliten only.
Och vet du vad -igen?!
Jag ska mest troligen klippa av dreadsen i helgen!