tisdag 9 december 2008

santa claus is coming to town

Denna eftermiddag var det dags för julpyssel på skolan. I matsalen mötte oss en stor röra med grejer att pyssla med. Jag är ingen pysselmänniska. Jag går in med friskt mod men blir det inte ett pynt i världsklass inom 10 minuter, så lägger jag ner tung om hjärtat. Det gick inte den här gången heller och jag sneglar på mina händiga kamrater. Pyssla och liknande praktiska saker ger mig ångest. Jag vill kunna göra ett sådant där mysigt, juligt och ulligt pynt- men det blir bara skrynkliga grejer medan limmet flagnar på mina fingrar.
Nä då var det mera intressant att äta gröt och godis och diskutera hur synd det är om grisarna, som får trängas i trånga boxar med dödsångest innan de ska masslaktas inför julen som stundar.

Denna eftermiddag var vi även på P4 lokalradio Västernorrland. Det går att lyssna på här:
På deras hemsida är inslaget under rubriken 16-16.30 9 december 2009. Inslaget var kl 16.12 och ligger kvar under 30 dagar.



På väg hem gjorde jag ett försök med att fånga den snart fulla månen som lyste över snöigt träd på bild.

Inga kommentarer: