lördag 24 januari 2009

Mr bad guy

Jag skrev om i torsdags gladjen over att B. Obama ska avveckla Guantánamo, och tankte i min enfald att antligen en helt ok president i USA. Dar hade jag fel! Da jag laser i dag att han har skickat in en misil i Pakistan, vid gransen till Afganistan, och dodat 18 manniskor- manga sa klart oskyldiga civila. Laser aven i en dagstidning i Cohabamba, att han tanker dra tillbaka 20.000 amerikanska soldater fran Irak och skicka dom till Afganistan i stallet. Dar han tanker trappa upp kriget mot Bin Laden och terrorismen inom kort.
Det eviga kriget fortsatter alltsa .... nar ska dom fa nog?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu, man ska aldrig hoppas for mycket av USA, oavsett vem som ar president. Formodligen ar detta bara annu ett steg i ledet for inforandet av neoliberalism och kapitalsim i mellanostern. Visste du f.o att en fjardedel "soldaterna" inte ar soldate utan inhyrda legosoldater fran olika amerikanska sakerhetsforetag?(kalla:Chockdoktrinen)

Anonym sa...

Ta reda på hur människorna i Afghanistan behandlas av talibanerna istället, innan ni börjar beklaga er över USA.
"inforandet av neoliberalism och kapitalsim i mellanostern" Vad i hela världen snackar du om? Läs en bok, snälla. Och helst en seriös bok med s.k fakta istället för ren propaganda (åt det ena eller andra hållet).

La lobita blanca sa...

Anonym, Jag forsvarar inte Talibanernas handlande i mitt inlagg. Jag tycker det ar tragiskt att civilbefolkningen maste do pga av USAs misiler i deras krig mot terrorismen. Vad jag har last i olika dagstidningar sa har civilbefolkningen vid gransen Pakistan/Afghanistan sjalva hoppats pa att misilerna fran USA skulle upphora nu vid presidentskiftet. Da Bush bara senaste halvaret skickat in 30 misiler som dodat manga oskyldiga manniskor.